نقد سریال نفس گرم

 

"نفس گرم" نام سریالیست که مدتی قبل بر روی آنتن شبکه یک در حال پخش بود و ما قصد داریم که به نقد بررسی این سریال بپردازیم.

روز هایی که تیزر تبلیغاتی این سریال در تلویزیون پخش میشد تصور اینکه بازیگری که خانم مرجانه گلچین باشد با چنین سابقه ی در خشانی در طنز و کمدی در نقشی جدی و بدور از هرگونه شوخی جای بگیرد کمی سخت بود. قسمت های ابتدایی کاراکتر ملیحه با آن تیپ شخصیت و آن لحن گفتار با مرجانه گلچین هم خوانی نداشت. تماشاگران عموما با دیدن مرجانه گلچین آن هم بالای منبر و در جایگاه وعظ و نصیحت کمی به خنده می افتادند. هنوز هم که هنوز است عده ای پس از سپری شدن قسمت های زیادی از این سریال مرجانه گلچین را برای این نقش مناسب نمی دانند که این شاید ضعفی از جانب انتخاب کننده ی بازیگران بوده باشد. اما اگر نخواهم از حق بگذرم باید بگویم که برای من به شخصه مرجانه ی گلچین بالاخره پس از سپری شدن چند قسمت از سریال به طور کامل در نقش خود جای گرفت به طوری که حتی با دیدن کارکتر ملیحه تصور اینکه مرجانه ی گلچین روزی کمدی بازی کرده باشد کمی برایم سخت شده است. مدام در طول سریال به حافظه ام رجوع می کنم که آیا این همان بازیگر است که در فلان نقش کمدی ایفای نقش کرده؟ و این مسلما قدرت و مهارت مرجانه ی گلچین را بیش از پیش نشان می دهد.

بازیگر دیگر این سریال حامد کمیلی در نقش اسماعیل مثل دیگر نقش هایش عملکرد خوبی را داشته است که با دقت ناچیزی بر روی کارنامه ی او شاید بتوان نتیجه گرفت که کمیلی برای انتخاب کار هایش وسواس و دقت کافی را نشان می دهد که جدا از مهارت قابل ستایش او در بازیگری به موفق بودن او کمک بسیاری کرده است. اما در این بین یک نکته شایان ذکر است که شباهت زیاد سریال نفس گرم با سریال (از نظر من همه چیز تمامِ) پرده نشین و حتی شباهت رفتاری کاراکتر محمد حسین و اسماعیل آن هم با بازیگری مشترک حامد کمیلی بینندگان و هوادارن پرده نشین را با دیدن نفس گرم دوباره به فضای گرم پرده نشین برد. متن فیلم نامه تا آخرین قسمت سریال قوی و تاثیر گزار باقی ماند هرچند که شاید هم بشود ایرادات جزیی و ناچیزی به آن وارد دانست اما فضای معنوی فیلم به خوبی حفظ شده بود و می شود گفت که فیلم به خوبی پیام خود را به بیننده داد. بازیگر های نقش اصلی فیلم همانطور که گفته شد به خوبی در جای خود نشسته ودر کل یک کار نسبتا  با کیفیت و خوب به کارگردانی محمد مهدی عسکر پور از زیر دست عوامل سازنده اش بیرون آمد.

 

یا حق



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تحلیل کده ، پایگاه تحلیل فیلم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 آبان 1394برچسب:, | 20:2 | نویسنده : راحیل (M.S.T) |
.: Weblog Themes By Theme98.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس